söndag 28 oktober 2007

Elegant

Såsom framkommit tidigare så gillar jag ju randiga kläder för barn. Den här underbara stickade tröjan kommer från företaget Oeuf, som drivs av det fransk-amerikanska äkta paret Sophie Demenge och Michael Ryan och håller till i New York. Utöver stickade barnkläder designar de möbler för barn, bland annat snygga spjälsängar.

Tröjan är tillverkad i alpackaull och finns i storleken 6 månader till 6 år. Kan beställas från Arte Bebé för 74 dollar plus 25 dollar i fraktavgift.

2 kommentarer:

Anna sa...

Synd att frakten var så dyr! Glömde skriva i min kommentar ang. din kommentar på min blogg (puh). Jag tycker dessutom det är kul att läsa din blogg då vi har en hel del gemensamt (för tidigt född son/dotter)

Helena sa...

Ja jättedyr frakt! Ja det är lite speciellt att ha ett för tidigt fött barn. Jag håller med om att det är kul att läsa/höra om andra som har varit med om samma sak, och jag gillar att läsa om lille Melvin (som är riktigt stor nu :-)).