söndag 21 oktober 2007

Randig mix från Po.P

Jag provade lite snabbt att använda Polyvore. Att registrera sig går verkligen jättesnabbt. Det enda man behöver skriva in är ett användarnamn, en emailadress och ett lösenord, sen är det klart. Jag gick in på Polarn O. Pyrets hemsida och importerade några bilder - det var verkligen superenkelt. När man importerar bilderna tas bakgrunden automatiskt bort, vilket är väldigt praktiskt, för det är lite bökigt att göra i Photoshop tycker jag. Det är också väldigt smidigt att placera bilderna och förstora och förminska dem på arbetsytan. Men där tar det stopp och det går inte att göra så mycket mer. Så jag tryckte "print screen" och öppnade bilden i Photoshop där jag lade till texten, och där kan man ju även bearbeta bilden mycket mer, till exempel rotera bilderna mm. På det här sättet förlorar man ju en stor del av poängen med Polyvore: att man ska kunna se varifrån alla prylar kommer ifrån, så det är ju lite fusk förstås. Men det var en rätt smidig kombination!

Polarn O. Pyrets randiga plagg funkar alltid tycker jag. Hade jag en lite bättre ekonomi skulle jag köpa mycket fler plagg från Po.P.

Inga kommentarer: