måndag 29 oktober 2007

Dålig timing

Det är en regel med få undantag att Moa blir hungrig precis när jag ska sätta mig för att äta. Antingen får man slänga i sig maten med en arg unge bredvid eller vänta med maten och äta den kall. Är det detta som menas när folk säger att man går ned i vikt genom amning?

Idag har vi varit på läkarbesök och sedan har jag haft en väldigt lugn eftermiddag och kväll. Moa har sovit bredvid mig här i soffan en lång stund nu och jag har hunnit fixa en hel del grejer. Jag har börjat välja ut och fixa till foton på Moa som ska skickas för framkallning, och jag har letat upp två olika ställen som jag ska beställa bilder ifrån. Ett lite billigare ställe och ett lite dyrare som jag har läst ska vara bra. Jag tänkte jämföra kvalitetsskillnaden och se om det är värt pengarna att satsa på den dyrare varianten. Sen jag köpte en digitalkamera för tre år sedan så har jag aldrig beställt några papperskopior, så det är en ny grej för mig. Det ska bli spännande och se hur bilderna blir. Tyvärr är det inte så bra kvalitet på fotona, eftersom min kamera inte klarar av de dåliga ljusförhållandena på sjukhuset och hemma i vår lägenhet. Jag önskar att jag var lika duktig som Silverfisken på att fota (och att jag hade en lika bra kamera). Det skulle vara roligt att kunna ge sitt barn riktigt fina bilder från dess barndom.

2 kommentarer:

Anna sa...

Dessvärre är det så att bebisarna känner lukt av mat och kaffe, de vaknar nästan jämt då *s*. Jag har tur för Melvin har blivit så stor att numera kan jag sätta honom i en stol och så är han med på samma höjd... brukar inte bli gnäll då.

Jag beställde Melvins första album via Extrafilm, (inte bara kort utan album + kort) blev väldigt fint om jag får säga det själv :-)

Helena sa...

Extrafilm var en av dem jag valde mellan, men det blev Japan Photo för där fick man 25 gratis bilder som ny kund, och priset var samma i övrigt. Men då kanske jag ska prova extrafilm nästa gång.