måndag 22 oktober 2007

Redan kväll?!

Den här dagen bara försvann känns det som! Dottern har inte alls varit nöjd idag och jag har knappt kunnat lägga ifrån mig henne för att äta eller göra nånting annat. Jag har inte ens borstat tänderna och håret är fortfarande uppsatt i en slarvig, ful knut sen jag duschade (och inte ville blöta håret).

Jag hade tänkt börja göra i ordning ett fotoalbum för Moas första tid i livet. Jag har inga bilder på papper ännu, men jag tänkte börja med att sätta in ultraljudsbilderna (har från vecka 7 och vecka 18). Sen har vi lite prylar från sjukhuset som jag också tänkte klistra in: elektroderna hon hade första veckan för att mäta hjärtfrekvens och syresättning, solglasögonen hon hade på sig när hon solade för att slippa gulsot, arm- respektive fotbanden med namn och patientnummer som jag och dottern hade mm. Jag har köpt genomskinliga plastfickor på Kreatima som man kan klistra in i albumet och lägga småsaker i. Och så tänkte jag börja gå igenom vilka bilder jag ska beställa papperskopior på. Men det kanske blir i morgon...

2 kommentarer:

Frida sa...

Det där har jag också tänkt göra. Blir väl vilen dag som helst nu (prinsessorna fyller 5 mån i morgon...)

Helena sa...

haha, ja det är lätt att fantisera om alla roliga grejer man ska göra. frågan är ju när det ska bli av! (har såklart fortfarande, tre dagar senare, inte gjort något åt albumet)