fredag 19 oktober 2007

Fredagsmys

Idag har jag haft en riktigt skön dag. Min man jobbade inte idag, så vi har hängt tillsammans hela familjen. Först var vi på BVC för att väga dottern. Jag var där med henne för första gången i tisdags, och då hade hon inte gått upp så mycket sedan utskrivningen från sjukhuset i fredags. Så barnmorskan bokade in en tid för vägning idag, och hon hade gått upp riktigt bra sen sist, så det var ju lugnande (hela 2230 gram väger hon nu!). Sen gick vi på en promenad och jag passade på att utföra några ärenden på stan, hämta ut mitt nya körkort med mitt nya efternamn tex. Läkarna har rått oss att inte ta med dottern någonstans med folk på grund av att hon är så infektionskänslig, så min man fick stå utanför och vänta med barnvagnen medan jag gjorde mina ärenden. När vi kom hem hade senaste numret av Mama kommit, och jag har tillbringat eftermiddagen i soffan med tidningen, med min man bredvid mig spelandes dataspel och dottern liggandes mitt emellan oss i soffan. Ikväll blir det krabba till middag. En riktig slappardag!

1 kommentar:

Frida sa...

Det låter verkligen som en perfekt dag! Åh, nu minns jag när våra tjejer var sådär små och inte fick vara bland folk! Tänk att de väger 6 kilo nu!!