onsdag 12 december 2007

Adventskalender, lucka 12: Godisinslagning

Idag har jag införskaffat en massa pysselgrejer: påsar, klistermärken, stämplar, presentsnören mm. Om jag hinner och har ork tänker jag baka mina favoriter saffransbiskottin och en annan favorit som jag gör varje år sedan jag bodde hos mina föräldrar, nämligen vanlig hederlig kola. Efter så här många år har jag fått in den rätta snitsen och brukar lyckas få till den, enligt mig, perfekta konsistensen - inte för mjuk och inte för hård. En del av dessa bakverk har jag tänkt att ge bort och då vill jag förpacka dem snyggt och göra fina etiketter till. Jag har letat inspiration på nätet idag och har fått lite nya idéer.

Saffransbiscottin är så gula och fina så de tycker jag gör sig bra i genomskinliga cellofanpåsar som man knyter ett fint band runt. Och så en snygg etikett till det. Kolorna brukar jag slå in i brunt eller vitt smörpapper. Eventuellt klistrar jag på klistermärken som på bilden ovan (om jag orkar...). Jag kanske förpackar dem i strutar i något fint papper som ovan.

Att baka muffins i fina, färgglada muffinsformar är också något jag har tänkt göra någon gång. Men det får bli efter jul tror jag.

(Bilder från Tasteline.com och Inreda.com.)

Inga kommentarer: