måndag 17 december 2007

Adventskalender, lucka 17: Julgranspynt

Vi har inte plats för någon julgran i år (heller). Lägenheten är alldeles för liten för det. Men nästa år hoppas jag att vi har flyttat till en större bostad och har plats för julgran. Då ska jag pynta den med massa fina prydnader. Jag har vuxit upp i ett hem där granen pyntades med halmänglar, trääpplen och en massa fula saker som jag och min bror tillverkat på dagis och i skolan. Glitter och glansiga kulor var bannlysta. Jag längtade alltid tills jag skulle få en egen julgran som jag kunde pynta som jag ville - dvs. raka motsatsen till mina föräldrars gran. Glitter och kulor i massor ska det vara! Ännu har jag inte haft någon egen gran. (Men jag brukar ha lite glitter i fönstret och ett par julgranskulor i en krukväxt).

Ovan julgransprydnader från danska House Doctor.

Inga kommentarer: