onsdag 19 december 2007

Ynklig

Jag är så förkyld! Snuvig, ont i halsen, matt i kroppen. Ynk ynk. Maken är också förkyld. Den enda som verkar frisk hemma hos oss är Moa, men jag bävar för att hon kommer att bli smittad.

Natten började precis som förra natten. Vi matade henne proppmätt precis innan läggdags vid midnatt, och ändå vaknade hon redan vid strax efter ett. I vanliga fall brukar hon sova till 3-3.30. Jag ammade henne och hon fick dessutom lite ersättning. Jag insåg att det var lönlöst att försöka få henne att sova i sin egen säng, så hon fick ligga på min mage. Till skillnad från igår somnade hon faktiskt nästan på en gång, och jag med. När jag vaknade var klockan till min stora förvåning 7.30! 5 timmar hade hon sovit på min mage. Så himla skönt. Nackdelen med det hela arrangemanget är ju dock att hon egentligen inte ska sova på mage.

2 kommentarer:

Frida sa...

Fast när hon ligger på dig är det nog ingen fara att hon ligger på mage! Du lär ju märka om hon slutar andas. När vi låg på neo hade vi Sessorna på våra magar hela tiden, det var så de SKULLE ligga. Så du behöver nog inte oroa dig!

Helena sa...

Fast om jag sover så är det väl inte säkert att jag märker det? Är nojig över det där, men när det är det enda sättet att få henne lugn så är det svårt att inte låta henne ligga så. Fast tanken är att jag ska flytta på henne när hon har somnat. Det lyckas dock inte alltid...