söndag 23 december 2007

Julstök

Som vanligt blir det stressigt precis innan jul. Jag har fortfarande bara handlat en julklapp. Det blir panikshopping i morgon som vanligt. Maken och jag får turas om att ta hand om Moa medan den andra handlar. Jag begav mig in till city igår. Tänkte att om jag är där tidigt på dagen så kanske det inte är så mycket folk. Hahahahaha. Jag vände ganska snart. Hela Drottninggatan var helt proppad, man kom knappt fram med barnvagnen. Att försöka ta sig in i en affär var inte att tänka på.

Idag har vi varit på jullunch hos några släktingar och sen direkt hem till några kompisar som fick en dotter för två veckor sedan. Hon och Moa var ganska precis lika stora, cirka 4 kilo var.

Igår skulle jag göra saffransbiscotti. Jag slängde ihop degen, rullade ut den på plåten och satte in det hela i ugnen. Ställer in timer. Tyvärr hörde jag inte när timern pep och glömde helt bort det hela. Så de var bara att slänga, trist. Hade tänkt göra nya ikväll, men jag glömde köpa saffran på vägen hem. Får se om jag hinner i morgon kväll.

Nu är maken på restaurang med några kompisar och jag försöker pyssla lite. Har gjort en fin röd strut med kolor i som mormor ska få, med en snygg etikett på. Sen ska jag göra lite julklappsetiketter. Har massa olika papper i olika färger och massa klistermärken och några stämplar med julmotiv.

Fast nu skriker Moa, så nu ska jag ta hand om henne först!

Inga kommentarer: