onsdag 12 december 2007

Barnvänliga Åhléns city

Idag promenerade jag med Moa in till city och kollade lite i affärer. Bland annat var vi på barnavdelningen på Åhléns city. Jag hade inte ens tänkt kolla där, utan gick in på Åhléns bara för att använda deras hiss för att komma ned på plattan (Sergels torg). Precis utanför hissen direkt ned till plattan stod det nämligen en pundare som såg läskig ut, så jag ville inte stå där och vänta på hissen. Och jag känner mig fortfarande för orutinerad för att ta rulltrappan med vagnen. Så jag tänkte ta omvägen via Åhléns och när jag skulle ta hissen råkade jag se att de hade barnkläder allra längst ned, ett plan under Sergels torg. Så då åkte jag dit först. Jag blev riktigt imponerad av deras barnavdelning. Det fanns en massa olika klädmärken, bland annat Cheap monday som jag skrivit om tidigare, men som jag inte visste var man kunde köpa. Det fanns också leksaker, och andra barnpryttlar och de hade även ett amningsrum som såg mysigt ut med två soffor och mikro och skötbord. Jag tittade bara in dit genom ett fönster på dörren och det var helt proppfullt med mammor, ungar och barnvagnar så jag gick aldrig in för att inspektera närmre. Men det är ju bra att veta till nån annan gång.

Inga kommentarer: