torsdag 1 november 2007

Dagens outfits - Moa

I natt när jag hade råkat mjölka ned Moas body efter en amning bytte jag till en dress som hon fått av sin farmor. Den har en ytterst märklig passform. Den är så bred att två Mo-or skulle få plats i den, och ärmarna är alldeles för långa, men den är inte tillräckligt lång för att man ska kunna knäppa den mellan benen. Det ser väldigt märkligt ut. Den är köpt i Frankrike, och jag undrar i mitt stilla sinne hur franska bebisar ser ut. Är de väldigt korta och breda? Eller har de någon annan typ av supertunna blöjor där, något slags motsvarighet till Always ultra-bindor? När jag tittade till Moa när hon hade legat i hårdliften ett tag hade hon dessutom krånglat ur den ena armen ur ärmen och urringningen. Jag bytte och satte på henne en rosa body som hon också fått av sin farmor och som tillhörde samma set som den andra dressen. Den är inte riktigt lika bred, men i gengäld ännu kortare. Hon fick ha den som tröja tillsammans med ett par vita byxor. (Jag måste tvätta!)

1 kommentar:

Anna sa...

Vilka söta bilder, speciellt bild 2. Det är inte lätt med små bebisar, du kommer märka (om nu inte Moa helt plötsligt blir normalstor jättefort) att de flesta kläder kommer se breda ut. Melvin har haft det problemet i nästan 5 månader, han är för smal. Det mesta har för mycket tyg kring midjan...