tisdag 27 november 2007

Tillbaka

Oj, det var ett tag sedan bloggade nu.

Igår började min man jobba efter två veckors pappaledighet. Så nu är jag och Moa själva på dagarna igen. Snyft. Det var så mysigt att vara hemma hela familjen. Men man måste ju tjäna pengar också, så det är verkligen superbra att han fick ett nytt jobb direkt efter att han fick sluta på sitt förra. Hela företaget blev uppköpt av ett annat och alla fick gå.

Igår lyckades jag få riktigt mycket gjort. Vi var på bvc (3300 gram!), jag badade Moa, jag tvättade, strök, diskade, handlade och lagade middag för en gångs skull (nästan alltid maken som har handlat och lagat middag sen Moa föddes, innan lagade vi alltid tillsammans). Kände mig som en riktig hemmafru... Jag ringde också Trygg Hansa angående att vi ska få ut lite pengar från min vänta barn-försäkring och fixade e-legitimation och loggade in på skatteverkets hemsida för att få fram min deklaration som jag måste skicka in till försäkringskassan (är egen företagare). Och så hade jag och Moa en mysig liten sångstund när jag sjöng sånger ur Den vita barnkammarboken för henne. Jag har insett att jag har glömt texten till de flesta barnvisor, och jag blev lite trött på att sjunga Ekorrn satt i granen tusen gånger om dagen, så nu försöker jag friska upp minnet lite.

Idag är det städning och matlagning som gäller, för några kompisar kommer över på middag i kväll. Hoppas att Moa låter mig göra det!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag har den silvriga barnkammarboken samt en Min skattkammare som Melvin fick i doppresent, där fanns det med Cd-skiva så man kan lyssna på en del av låtarna, bra när man glömt hur de sångerna går.

Helena sa...

Ja det är en cd till den här med. det är jättebra, men jag blev lite besviken på arrangemangen. de "spexar till" låtarna lite för mycket tycker jag. jag skulle föredra att de sjöng låtarna lite mer rakt upp och ned. men bättre än inget!