tisdag 20 november 2007

Sparlåga

Jag blir så trött av det här mörkret och det trista vädret! Seeeeeg. Idag har vi inte gjort mycket. En liten promenad precis innan det blev mörkt hann vi med. Och så har jag pillat lite med en ny omgång foton som jag ska beställa kopior på.

I lördags var jag på en möhippa. Det var jätteskoj. Den blivande bruden fick bland annat hoppa backhoppning ut i vattnet och så spelade vi curling, vilket var riktigt skoj. Jag oroade mig lite innan för hur det skulle gå med tanke på Moa och amning, men det löste sig bra. Jag pumpade precis innan jag gick. Sedan var maken och Moa med en stund under dagen tills Moa blev hungrig och jag ammade henne. Sen åkte han hem och jag åkte vidare med möhippegänget. När jag kom hem var det precis dags för nästa amning. Jag hade trott att maken skulle bli tvungen att ge ersättning, men jag tajmade in det precis. Jag var dock inte med på möhippemiddagen, för den var långt från stan med övernattning.

I söndags skruvade vi ihop Moas spjälsäng som vi fått en madrass till nu. Hon har sovit i den i två nätter nu, och det har funkat bra.

Undrar när jag kommer att få några pengar från försäkringskassan. Jag har hört skräckhistorier om hur svårt det är att få pengar från dem när man är egenföretagare. Jag får väl ta och ringa dem i nästa vecka om jag inte hört något. Ser inte fram emot att bråka med dem...

Inga kommentarer: