onsdag 7 november 2007

Jobbig dag

Idag har Moa inte varit nöjd alls. Jag har inte kunnat lämna henne många sekunder utan att hon har gallskrikit. Och jag måste sitta på ett speciellt sätt med henne på min mage, inget annat duger. Vilket gjorde det ganska problematiskt när jag skulle tvätta. Först var min man hemma och kunde ta hand om henne när jag gick ned i tvättstugan 1/2 trappa ned från vår lägenhet. Men sen var han tvungen att gå iväg på ett möte. När jag skulle gå ned nästa gång tänkte jag först ta med Moa med mig i hårdliften till vagnen. Hon skrek dock som en stucken gris när jag lade ner henne och jag gav upp. Jag tänkte att hon kanske var hungrig och gav henne ersättning eftersom jag precis hade ammat henne. Det hjälpte inte. Jag gav henne ännu mer mat. Det hjälpte inte. Till slut var jag verkligen tvungen att gå ned i tvättstugan eftersom min tvättid var slut och det var en person inbokad efter, så jag sprang ned i tvättstugan utan henne. Lassade snabbt ur tvätten ut tortktumlarn och tog med mig den upp. Jag hade ont i hjärtat av att veta att Moa skrek uppe i lägenheten. Dessutom hade jag superont i huvudet sedan flera timmar. När jag kom upp i lägenheten, jag hade kanske varit borta i en minut, tog jag upp Moa som skrek som om hon vred sig i dödskramper och satte mig i soffan med henne och började störtböla. Jag tog upp datorn i knät och det första jag gjorde var att beställa en bärsjal. Nu hoppas jag att den kommer snart och att både Moa och jag kommer att gilla den.

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag som hade tänkt tipsa om bärsjal, vi har en fast min son har alltid varit väldigt nöjd så vi har knappt använt den. Men det är ju jättebra när man som ni har tvättstuga utanför lägenheten, sen kan det vara så just med för tidigt födda att de är mer närhetstörstande och då är det ju jätteskönt för dig att ha sjal och ändå kunna göra så mycket samtidigt. Hoppas Moa gillar den och du också givetvis.

Helena sa...

Jag hade tänkt att jag skulle köpa en babybjörn-bärsele, men dem kan man ju bara använda från 3,5 kg, och jag var inte säker på om samma sak gällde för bärsjalar. Men igår kände jag att det blivit ohållbart och kollade upp det, och de funkar ju även på prematurer. Så nu är det bara att hoppas att det funkar! Just nu ligger hon dock på golvet och sprattlar och verkar väldigt nöjd. Hoppas hon fortsätter så idag!

Frida sa...

Vi fick testa sjal redan på neo och för våra närhetstörstande tjejer har det varit guld! Hoppas det funkar bra för er!

En mamma babblar sa...

Jag förstår att du blev helt slut när Moa skrek. Jag minns så väl sommaren 2006 då sonen var nyfödd. Han skrek också massor, eller var främst missnöjd och började vråla, när jag lade honom ifrån mig. En sjal räddade våra värsta dagar! Dock var den jättevarm att använda, men den fungerade kanon iallafall.

Helena sa...

Frida: jag var delvis inspirerad av dig när jag beställde sjalen. har läst i din blogg att det funkar bra för dig. Vilken bra grej att du fick testa det redan på neo.

en mamma babblar: kul att höra att det funkade så bra för dig. det ger mig hopp!