söndag 4 november 2007

Sju

Idag är det sju år sedan jag och min man träffades.
Idag är det sju veckor sedan Moa föddes.
Detta ska firas med god mat och lite skumpa ikväll.

Dagens observationer:

- Moa har vuxit ur sitt första plagg märkte jag idag. Och igår märkte jag att hon hade vuxit i sin mössa som var för stor och trillade ner över ögonen förrut.

- Hon har också slagit sitt amningsrekord. I morse låg hon vid bröstet i två timmar i sträck och åt hela tiden. Hon hade kanske kunnat ligga kvar längre, men jag orkade faktiskt inte mer. Hon fick ersättning tills hon var nöjd.

- En annan ny grej är att hon pruttar hela tiden. Och de pruttarna är inte att leka med. De stinker något fruktansvärt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Känner till det där med fisarna, det är något helt sjukt att en sån lukt kan komma ur ett så sött och litet barn *S*

Helena sa...

Haha, ja visst är det! Extra trevligt är det när man sitter och ammar och hon håller på att prutta hela tiden. Då kommer man liksom inte undan! :-)