torsdag 13 november 2008

BF och ont i magen

Den 13 november förra året hade jag beräknat förlossningsdatum, så idag blir Moa ett år med korrigerad ålder.

De senaste dagarna har varit ganska jobbiga. Moa är jättegnällig och jag vet inte riktigt varför. Det kan vara magen; hon är superhård i magen sedan ett tag tillbaka. Jag försöker ge katrinplommon, kiwi, päron mm, men det har inte räckt. Igår var jag hos bvc och pratade om problemet och barnmorskan tyckte att jag skulle ge laktulos. Bra, nu är problemet snart löst tyckte jag. I morse skulle jag ge henne 10 ml av laktuloslösningen. Helt omöjligt! Jag försökte ge på en sked i ren form och jag försökte blanda ut den med vällningen. Moa tvärvägrade. Mycket irriterande. I morgon måste jag försöka komma på något bättre trick att lura i henne lösningen. Det är så himla synd om henne, hon har så ont stackarn.

Inga kommentarer: