måndag 24 november 2008

Helgen var bra

Helgen började ännu bättre än väntat, för min mamma ringde på fredagseftermiddagen och frågade om jag ville träffa henne i stan. Så vi möttes upp på NK och fikade och sen tog vi ett varv på klädavdelningen och jag fick en kofta och en klänning i försenad födelsedagspresent. Mamma tog hand om Moa medan jag kollade och provade, och ett gäng expediter hjälpte också till att underhålla henne, så hon var mestadels på gott humör.

Maken mötte upp oss framåt sjutiden, han jobbar i närheten, och när vi var klara med shoppingen gick vi ned till matavdelningen och köpte med oss två rejäla smörgåstårtbitar till middag som vi sedan åt framför Idol.

På lördagseftermiddagen ringde de som skulle komma till oss på middag och sa att de tyvärr var kräksjuka. Det var ju tråkigt, men vi fick tag på ett annat par som kom och åt med oss i stället, så det blev trevligt i alla fall.

På söndagen var vi ute med Moa i snövädret på förmiddagen. Vi har en stor äng precis utanför lägenheten där det finns ett jättelång pulkabacke och en massa mindre också. Det var hur mycket barn som helst ute med sina pulkor. Vi fick låna en babypulka av våra grannar som vi drog omkring Moa på. Sedan åkte vi in till stan och åt lunch och sedan gick maken till jobbet och jag gick omkring på stan och shoppade lite. Vid fyra mötte jag upp maken och han fick ta över Moa och jag åkte och träffade en kompis och gick på bio och sen gick vi och käkade. Mycket trevligt! Vi såg The Wackness, den var bra.

Inga kommentarer: