tisdag 25 november 2008

Återseende

Vilket ruskväder det var här igår! Moa och jag stannade hemma hela dagen.

Inatt sov jag ganska dåligt för Moa höll på att knuffa ut mig ur sängen. Hon låg på tvären mellan mig och maken och jag vågade inte flytta på henne för jag var rädd att hon skulle vakna. Jag hade en remsa på cirka en decimeter att hålla till på och kunde inte röra mig. Klockan tio över åtta ligger jag fortfarande kvar i sängen och då ringer min telefon. Det är min barnmorska som undrar var jag håller hus. Shit, jag hade ju tid för inskrivning på mödravården klockan 8 idag! Jag hade helt glömt bort det. Som tur var fick jag en ny tid redan klockan tio, så Moa och jag drog dit. Det var trevligt att träffa henne igen, det var samma som jag hade med Moa. Jag beslutade mig för att gå dit trots att vi har flyttat och det finns närmre ställen. Jag hann inte träffa henne så många gånger när jag väntade Moa, eftersom hon kom så tidigt, men jag gillade henne, och särskilt vet jag att hon inte var negativt inställd till planerat kejsarsnitt och det är positivt för mig.

På eftermiddagen var vi på öppna förskolan och Moa röjde runt. Sen somnade hon på vägen hem och sov en bra stund efter att vi hade kommit hem, vilket jag uppskattade mycket för jag är så otroligt trött idag!

Inga kommentarer: