tisdag 18 november 2008

Hängiga familjen

Jag började skriva ett inlägg i söndags, men under tiden ringde min mamma och sa att hon och pappa skulle komma över, så jag började panikstäda i stället...

Moa har varit sjuk hela helgen och sovit, sovit och sovit. Febern gick ned efter en dag, men hon fortsatte att vara lika trött. I söndags hade hon fått röda utslag på magen som sen spreds upp på halsen och kinderna, så på måndagen tog jag med henne till en läkare. Han bröt tyvärr så mycket att jag hade svårt att höra vad han sa, men jag uppfattade i alla fall att man kan få utslag av virus och så fick jag en medicin mot klådan. Precis som Laktulosen mot hård mage så var det inte direkt lätt att få i henne medicinen. Det slutade med att både Moa och jag grät utan att hon hade fått i sig en droppe. När maken kom hem lyckades han trycka i henne i alla fall ett par milliliter. (man skulle ge 5-10 ml).

Idag sov vi hela familjen till klockan 8.15. Jag vaknade, kollade på klockan och väckte maken som jag antog hade försovit sig, men han mumlade bara: jag veeet, jag är så trött... Strax därefter vaknade Moa och vi gick upp allihop. Utslagen har gått ned och hon verkar mycket piggare, men inte helt pigg, så vi stannar hemma från öppna förskolan. Brukar annars gå på ett ställe på tisdagar och ett annat på torsdagar.

Själv har jag varit och är fortfarande superhängig och har ont i huvudet. Känner mig inte alls i form. Jag borde ta mig ut i regnvädret och köpa blöjor, men jag har verkligen ingen lust!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Melvin var också helt prickig här i somras... först trodde de att det var tredagarsfebern men då får man tydligen prickarna efter febern och Melvin hade dem under tiden.

Helena sa...

Hade inte hört talas om tredagarsfebern, men det låter exakt som det Moa hade, hennes prickar kom efter att febern gått ned.