måndag 3 november 2008

Långhelg

Maken var ledig i fredags så vi har haft en härlig långhelg hela familjen, som inleddes i torsdags kväll med att vi gick ut och åt på Le Rouge för att fira min födelsedag (Moa fick vara med farmor under tiden). Det var jättegott och trevligt, även om jag fick avstå från vinet och ostbrickan eftersom jag är gravid. Vi ska försöka anlita barnvakt lite oftare i fortsättningen så att maken och jag får lite tid på tu man hand innan vi, om allt går väl, blir en tvåbarnsfamilj i vår/sommar.

I fredags packade vi våra väskor och begav oss iväg till stan för att låna bilen av svärföräldrarna och åka till landet. På pendeln ångrade vi oss dock på grund av alla varningar för dåligt väder och halkolyckor, och så blev det en dag på stan i stället. Moa fick busa av sig på Rum för barn på kulturhuset och vi såg en fin fotoutställning längst upp i kulturhuset. Två fikastopp blev det också. På kvällen såg vi Sex and the city-filmen som jag fått i födelsedagspresent på vår nya 50-tumsteve. Helt okej var den tyckte jag. Lite mindre vass än serien men ganska mysig. Fast lite tröttsamt med det här trånandet efter den otillgängliga, svåra, mystiska mr Big. Men men.

På lördagen var vi på Underbara barn-mässan i Älvsjö, vilket var ganska skoj. På kvällen åt vi lammfärsbiffar med fetaostkräm och sen somnade jag i soffan vid tio (med linserna i för andra dagen i rad).

Igår tog vi en promenad i det fina höstvädret och åt äcklig pizza i Sickla Köpkvarter.

Nu tillbaka till vardagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läser ikapp dina inlägg och vad är det jag läser, GRATTIS. Vad roligt!

Helena sa...

Tack så mycket! Jag har själv inte riktigt fattat det än, men det kommer nog...