fredag 7 mars 2008

Jobbig gårdag

Igår var en psykiskt ganska jobbig dag. Först sov jag jättedåligt och Moa vaknade minst varannan timme och ville äta. Sen var det begravning av min mormor, vilket var väldigt känslosamt, men fint också. Direkt efter det åkte min man iväg på en jobbresa över helgen och det kändes rätt jobbigt att veta att jag kommer att vara själv med Moa och inte kan få någon avlastning. Särskilt eftersom hon varit så skrikig på kvällarna på sistone. På kvällen var jag och Moa på restaurang med mina föräldrar, min bror och min moster med familj. Moa började skrika precis efter att vi beställt maten. Jag försökte få henne att somna genom att gå med henne i vagnen på parkeringen utanför, men hon var klarvaken. Till slut blev det så att jag slängde i mig maten medan pappa stod och rullade vagnen fram och tillbaka bredvid bordet och sen gick jag därifrån så fort som möjligt. När vi kom hem var jag helt slut. Som tur var somnade Moa direkt efter amning vid nio. Skönt tänkte jag, men sen vaknade hon efter någon timme och skrek som besatt och jag vet inte vad som var fel. Efter en lång stund fick jag henne att äta, först amning och sen ersättning, och hon somnade direkt därefter. Sen sov både hon och jag i tre timmar och så var det dags för mat. Efter det sov hon i hela fyra timmar, vilket kändes lyxigt efter flera dagars dålig sömn, så jag kände mig utvilad idag. Skönt!

Inga kommentarer: