måndag 10 mars 2008

Tiden går...

Utmaning från En mölnbobos liv: Vad gjorde du för 20, 15, 10 och 5 år sedan?

20 år sedan - gick i sjuan, var stressad över läxor, hade en bästis som jag hängde med jämt och ständigt. Dagdrömde mycket.

15 år sedan - gick sista terminen på gymnasiet, läste naturvetenskaplig linje, tyckte det skulle bli skönt att gå ut skolan, men hade samtidigt framtidsångest - vad ska man bli? Var ihop med en kille i klassen ett tag under våren. Bestämde mig för att plugga franska till hösten.

10 år sedan - pluggade till civilingenjör, var i Frankrike som Erasmusstudent det året, pluggade hårt och festade vilt med ett gäng spanjorskor på helgerna. Delade en lägenhet med en fransyska.

5 år sedan - jobbade som lärarvikarie, mest på högstadiet, och sökte jobb. Senare under året startade jag mitt företag. Var ihop med min nuvarande make sedan två år och vi bodde ihop sedan ett år, där vi bor fortfarande (men inte så länge till).

Inga kommentarer: