söndag 16 mars 2008

Mjuka bakverk

Tårta och kaka bör man ju inte äta varje dag - men man kan ju låtsas! Moa fick, som jag skrivit tidigare, den söta prinsesstårtan i tyg från Bombaill i present. Bombadill gör massor av olika bakverk, tårtbitar, smörgåsar, semlor, pepparkakor m.m. i tyg. Muffinsen på bilden är från dem också. Det finns flera andra företag som gör tygbakelser. Ett är tyska Haba som gör de ljuvliga chokladbitarna i asken. De gör även munken, bullen och croissanten. Tårtbitarna i hörnet är från Fredflare.com. Den med rosa glasyr är ihålig och har ett blixtlås så att man kan stoppa saker i den. Den vita tårtbiten är egentligen en tvättlapp som är hopvikt som en tårtbit.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Min mamma har sytt en prinsesstårta, den blev faktiskt jättefin (och inte lika dyr som bombadill). Hon har testat en dammsugare också men den blev inte lika fin. Vill du ha och ge bort en tårta får du gärna maila henne eller kommentera i hennes blogg

www.sygalen.wordpress.com finns bild på tårtan på bloggen under någon av flikarna upptill.

Helena sa...

Var inne på din mammas sida och tittade, den var jättefin!

Anonym sa...

Hej.
Gu så söta bakelser...de som ska vara chokladbitar i ask. Vet du möjligtvis var man kan köpa dem? Jag bor i sthlms-området.
Hade velat köpa dem....

Jättefin o rolig blogg du har!
Hit kommer jag garanterat återkomma.

Helena sa...

Hej Carola, ursäkta sent svar, har varit sjuk. Jag vet tyvärr inte var man kan köpa dem. De är mina favoriter också!
Kul att du gillar bloggen.Tyvärr har jag inte så mycket tid och ork för den nuförtiden, så den är inte så rolig nuförtiden...

Anonym sa...

hej
Vikommer snart att ha dem hos oss. Vi syr också själva och är betydligt billigare äön Bombadill.

Anonym sa...

kanske ska skriva vårt namn med! www.elviswear.se

;-)