lördag 5 januari 2008

2007

En lite sen sammanfattning av 2007, frågorna hämtade från Fraidi och En Mölnbobos Liv.


Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Blev gravid, blev mamma, gifte mig, körde en porsche

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Brukar inte ge nyårslöften, men förra året lovade jag att bli bättre på att höra av mig till mina vänner. Det höll jag inte... Har inte givit något för i år.

Fick någon i din närhet barn?

Japp, flera stycken!

Dog någon i din närhet?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Frankrike och Danmark.

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Ett jobb jag gillar och tjänar bra på.

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
16 september då Moa föddes.

Vad var din största åstadkommelse?
Moa.

Vad var ditt största misslyckande?
Att mitt företag gick dåligt.


Vems beteende förtjänade att firas?
Min mans som alltid.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Hmm, ingen särskild tror jag. Har förträngt det i så fall...


Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till boende och mat.

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?

Min dotter.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Ingen särskild tror jag.

Bästa filmer 2007?

?. Såg knappt några filmer 2007.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?

Tränat! Läst fler böcker. Träffat vänner.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Slösurfat.

Favorit TV-program?

Veronica Mars

Vilken var den bästa boken du läste?
Hmm, kanske Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer

Vad gjorde du på din födelsedag?

Inget särskilt, hade nyligen kommit hem från sjukhuset med Moa och var mest fokuserad på henne. Fick fina presenter av maken.

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Gravid-ig

Hur höll du dig ifrån att bli galen?

Det var inte svårt alls (för en gång skull).

Vem saknar du?
Ingen särskild, men önskar att jag träffade alla mina vänner oftare.

Vem var den bästa nya personen du träffade?

Moa!

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:

Bara för att det är en väldigt liten sannolikhet för att nånting ska inträffa behöver det inte betyda att det inte händer.

Lärde du dig något nytt under 2007?
Massor om graviditet, barn, och för tidigt födda barn och vården av dessa. Sen lärde jag mig en del nytt om det franska samhället också, gick en 5-poängskurs i franska på universitetet i våras.

Vad vill du lära dig under 2008?

Massor om allt möjligt. Vill aldrig sluta lära mig nya saker. Bland annat skulle jag vilja lära mig att ta bättre foton.

1 kommentar:

Frida sa...

Kul att du hängde på!