torsdag 17 januari 2008

Vägning och mätning

Maken lyckades inte fixa internet till min dator så jag får använda hans tills vidare. Lite jobbigt tycker jag för det är en Mac och jag är så ovan vid den. Allt tar så mycket längre tid. Tangentbordet känns helt annorlunda också. Men men, det är ju bara en vanesak.

Tänkte sammanfatta hittills veckan lite. I måndags var jag på bvc:s öppna mottagning för att mäta och väga Moa. Sedan cirka 6 veckor får hon bara tillägg en gång om dagen,  precis innan hon lägger sig för natten, och jag ville kolla att hon växer som hon ska. Det gjorde hon. 4555 gram och 58 cm är hon nu.

I tisdags var vi hos sjukgymnasten. Moa ligger fortfarande nästan alltid med huvudet vridet åt höger, men lite bättre har det blivit. Vi har fått rådet att lägga henne på mage ofta, och förut gick det bra, men de senaste veckorna har hon inte alls velat ligga på mage. Sjukgymnasten trodde att de kan bero på att hon blivit mycket mer medveten om och nyfiken på sin omgivning och att hon inte ser så mycket när hon ligger på mage och därför blir arg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var tvungen att gå tillbaka i min egen blogg och se vad Melvin vägde när han var 4 månader och han låg på 3870gram... ska bli kul att se vad han väger nästa vecka, då är han ju nästan 8 månader...