måndag 7 januari 2008

Nya pryttlar

Moa har verkligen blivit både större och rörligare på sistone så både BabyBjörn-babysittern och Mumintrollet-babygymet som vi fick i julklapp av Moas mormor och morfar respektive farmor och farfar kommer verkligen till pass nu. Moa älskar att sitta i babysittern. Gymet är hon lite mer tveksam till, men en stund kan hon vara där och det är toppen att kunna lägga ifrån sig henne där när jag till exempel ska gå och hämta något. Förut lade jag henne ofta i soffan, men det är för riskabelt nuförtiden. När hon börjar fatta att hon kan sträcka sig efter saker kan jag tänka mig att gymet blir roligare.

Innan vi åkte till svärföräldrarnas landställe över nyår köpte vi en BabyBjörn-bärsele och den fick vi mycket användning av då det (precis som jag hade önskat) kom en massa snö, och barnvagnen hade vi inte kommit någon vart med. Den funkar superbra. Jag har givit upp sjalen, den var för krånglig och jag fick aldrig till det.

Bilder från BabyBjörns hemsida.

Inga kommentarer: