tisdag 22 januari 2008

Alla mår bra

Tredje natten i rad Moa sover i 5 timmar innan första amningen, skönt! Sedan tre veckor eller vad det nu blir sover hon hela nätterna i sin egen säng utan protest och har inte haft någon vaken gnällperiod mitt i natten på jättelänge, och somnar gör hon utan problem. Helt underbart. Kommer upp lite tidigare på dagarna nuförtiden också, som ett resultat.

Allt känns mycket enklare nu. Förut ammade jag en timme i sträck typ varje gång, en halvtimme på varje bröst, och efter det var jag tvungen att ge tillägg ändå. Hon skrek alltid som en stucken gris tills hon fått tillägget. Nu räcker det att jag ammar henne på ena sidan i 10-20 minuter och sen är det klart. Så himla skönt att slippa hålla på att greja med tillägget hela tiden och skönt att slippa amma så länge. Vi ger fortfarande tillägg precis innan hon lägger sig.

Innan jag fick barn oroade jag mig jättemycket för det här med sömnen. Jag vet hur dåligt jag mår när jag inte får sova. Men det har verkligen inte varit något problem, vilket jag är mycket tacksam för. Vår dotter är en sjusovare liksom sina föräldrar...

Inga kommentarer: