lördag 26 januari 2008

Zmå kläder

Jag visste inte att Zara hade barnkläder, men det upptäckte jag nu i veckan att de har. På deras hemsida visar de bara kläder för lite äldre barn, men i den butiken jag var i (på Drottningatan i Stockholm) hade de även babykläder. Ska komma ihåg att kolla där nästa gång vi behöver fylla på Moas garderob. Det känns som om vi har så det räcker för en lång tid framöver, men antagligen kommer man även denna gång att bli förvånad hur snabbt hon vuxit ur sina kläder. Nu är det mest 56 som gäller, men hon använder även bodys i storlek 50 med bodyförlängare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hörde för ett tag sen att de har babykläder/barnkläder, vill också dit och kika. Funderar på att åka in något framöver, mest för att komma hemifrån och få promenera på andra ställen än i Södertälje. Då skall jag nog kika in där.

Stora tjejen som har 56 :-)
Det är helt sjukt egentligen när man tänker på vilken storlek barnen drar, Melvin kan ha 56 men det börjar bli trångt och han är 8mån. Min kompis barn kunde knappt ha 50/56 alls utan gick raskt över på 62, vilken skillnad det kan vara.

Helena sa...

Det är verkligen skillnad. En kompis unge var lika stor som Moa är nu när hon föddes till exempel! Men jag fattar inte att Melvin fortfarande kan ha 56! Han är ju ändå ganska mycket större än Moa. Fast det är ju olika från märke till märke också hur stora de är. (Och 56 är lite stort på Moa fortfarande i och för sig.)