lördag 30 juni 2007

Ajajaj

Jag har ju mått väldigt bra hittills i min graviditet. Nu verkar emellertid den första graviditetskrämpan ge sig till känna. Sedan ett par dagar tillbaka har jag mer eller mindre ont i svanskotan och ryggslutet. Förmodligen handlar det om foglossning. Usch, det känns läbbigt tycker jag. Jag ser framför mig hur mina leder håller på att lösas upp och bli alldeles sköra så att de riskerar att gå av vid minsta felrörelse...

Igår när jag var på stan fick jag riktigt ont efter ett tag. Jag kom på mig själv att inta "gravidgången" som man ser höggravida kvinnor stapla omkring med, den där de har ena handen på ryggen medan de vaggar fram med sin jättemage, lite smått bakåtlutade. Jag vaggar inte än, men handen på ryggen är väl första steget. Det känns dock lite väl tidigt; jag har alldeles för liten mage för att komma undan med den gravidposen. Att vara gravid ger verkligen inträde i en ny värld. Man får nya insikter: jaha, det är därför man har handen på ryggen! Aha, det är därför man har så fula kläder när man är gravid! Jasså, det var så här nojig man blev av att vara gravid...

Inga kommentarer: