fredag 15 juni 2007

Böjas i tid…

Att läsa är något som jag tycker väldigt mycket om och jag har varit en bokmal ända sedan jag lärde mig läsa, vilket jag gjorde redan innan jag började skolan. Enligt min mamma lärde jag mig läsa tack vare tv-programmet Fem myror är fler än fyra elefanter. "Plötsligt kunde du bara läsa!" har jag fått höra. Jag måste erkänna att jag hoppas på att vårt barn kommer att bli en lika stor bokslukare som jag. Det finns så många fina barnböcker som jag vill läsa för henne och sådana som hon kan läsa själv sen när hon blir äldre. För att öka chanserna för att barnet ska bli lässuget så är det nog bra att introducera böcker tidigt i livet. Bonniers har startat ett förlag särskilt för bebisböcker, Bonnier Baby. Böckerna för de allra minsta är i tyg och kan tvättas.
N som i Nyamas?

Inga kommentarer: