tisdag 26 juni 2007

Utdrag ur min graviditetsdagbok, inlägg 3

Forts. från inlägg 2:

...trodde jag, och åkte iväg till fjällen med R, mamma, pappa och bror. Åkte skidor på dagarna och drack vin på kvällarna. Mensen hade varit konstig ända sedan jag slutade med p-piller, så att den betedde sig skumt reagerade jag inte på förrän efter drygt två veckor, när jag tyckte att det var märkligt att den aldrig riktigt "kom igång". Fredagen den 16 mars började jag leta upp information på nätet, särskilt på forumet Familjeliv. Jag inser snart att det inte är särskilt ovanligt att blöda i början av graviditeten. Jag bestämmer mig för att göra ett graviditetstest. Klockan är över 18 och jag försöker hitta apotekets öppettider när R ringer för att säga att han är på väg hem och att han handlar och går förbi systemet på vägen hem. Jag svär över apotekets hemsida eftersom jag inte hittar öppettiderna. R undrar varför jag vill veta dem, men jag svarar undvikande, eftersom jag inte vill dra in honom i det här. Det är förmodligen ingenting, jag vill bara kolla för säkerhets skull. Till slut hittar jag öppettiderna. Kutar iväg till apoteket och köper ett test och lubbar hem igen. In på toan och kissa. Det tar inte många sekunder innan det på stickan framträder ett tydligt...


plus!

Inga kommentarer: