tisdag 19 juni 2007

Jakt på jeans

Hur svårt ska det vara?! Nu har jag varit på stan en sväng och avverkat mammaavdelningarna på H&M (två olika butiker), Lindex, Topshop och Polarn O. Pyret på jakt efter ett par justa jeans. Tyvärr kom jag hem tomhänt. Varför måste mammajeans vara så himla fula och omoderna? På den ena hennesbutiken fanns det ett par jättesnygga jeans, men tyvärr var den minsta storleken de hade inne 38, och jag behöver 36. På den andra hennesbutiken fanns det ett par jeans i 36 som var nästan okej. Jag var nära att ge upp och köpa dem eftersom det var det bästa alternativet hittills, men sen bestämde jag mig för att inte ge upp än. På Topshop fanns det jeans i min storlek, men de var så fula. Flera av jeansmodellerna på samtliga affärer fanns bara kvar i storlek 42 och större. Jag vet att det ska finnas snygga jeans (eller har funnits) på både Lindex och Polarn O. Pyret, men allt verkar slut. Så frustrerande!

Inga kommentarer: