tisdag 26 juni 2007

Amerikanska haklappar

Så här snygga haklappar kan man hitta hos Oktak, ett New York-baserat företag som utöver haklappar syr babyfiltar, väskor m.m. Varje produkt tillverkas endast i ett par, tre exemplar. När jag ser dem blir jag så inspirerad till att sy själv. Det ser ju inte så svårt ut! Men de få gånger jag faktiskt tar mig för att sy - cirka en gång var tredje, fjärde år - så kommer jag på hur fruktansvärt dålig jag är på att sy, även den enklaste raka söm. Symaskinen är inte min bästa vän direkt. Av någon anledning ska den alltid krångla när jag använder den, men när jag sedan ber min kära mor om hjälp, så funkar den alltid problemfritt. Det slutar alltid med att min mamma syr klart grejerna åt mig som jag har börjat på.

Men det verkar så roligt och praktiskt att kunna sy. Och övning ger färdighet och yadayada, så jag kanske ska ge det ett försök till...

Inga kommentarer: