onsdag 27 juni 2007

Jämställdhet bye bye?

Eftersom jag har förstått att jämställdhet efter barns intågande i förhållanden är en utopi, så tänkte jag att jag skulle läsa Bitterfittan av Maria Sveland, så att man kan förbereda sig på omställningen redan nu. Jag lär väl bli en sådan... Eller så blir jag helt omvänd av alla ammingshormoner och blir en riktig livmodersfeminist! Haha, vi får väl se. Boken är beställd på Bokus. Jag får återkomma med recension - både av den och förhållandet post-bebis.

Jag beställde även Jag går bara ut en stund av Isobel Hadley-Kamptz. Kanske inte den mest lämpliga boken att läsa när man är gravid, eftersom den handlar om Isobels sorg efter att ha tvingats abortera bort ett livsodugligt foster runt 19-20:e veckan nånting. Men jag har följt hennes blogg en lång tid och är mycket nyfiken på boken. Jag får ladda upp med näsdukar...

Inga kommentarer: